Publiceringsdatum: 2024-12-13
Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? Ett spännande jobb som administrativ utvecklare hos BODENS KOMMUN väntar på dig - varför inte söka idag? BODENS KOMMUN söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Boden som är tjänsteorten. BODENS KOMMUN behöver fler anställda som stödjer arbetet inom administrativ utvecklare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Har du vad som krävs för att arbeta som administrativ utvecklare hos BODENS KOMMUN? Ansök innan fredag den tionde januari 2025 och ta reda på det!
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunens gemensamma resurser och samordnar områden som IT, ekonomi, personal och informationshantering. Här ingår även räddningstjänsten samt avdelningen för kultur, fritid och ungdom.
Kanslienheten består av nämndsekreterare, kommunarkivarie, kommunjurist, verksamhetsutvecklare, registratorer och dataskyddsombud. Huvuduppdraget är att stärka den demokratiska processen och ge medborgarna insyn i kommunens arbete, bland annat genom att leda hanteringen av allmänna handlingar och ärenden samt stödja den politiska processen.
Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera våra administrativa processer för att skapa bättre arbetsflöden, tydligare strukturer och ökad transparens. Inom områden som processkartläggning, informationshantering och personuppgiftshantering ligger vi i framkant.
Bodens kommun söker en administrativ samordnare som vill vara en del av vårt pågående utvecklingsarbete.
I den här rollen får du möjlighet att bidra till att förbättra och effektivisera våra administrativa processer, samt stödja verksamheter och ledning i deras arbete.
Som administrativ samordnare blir du en viktig del av vårt team och får möjlighet att påverka och utveckla de administrativa flödena i vår organisation.
Som administrativ samordnare kommer du att ha en rad viktiga arbetsuppgifter, bland annat:
I befattningen ingår även andra uppgifter, som exempelvis att handlägga och bereda vissa av kommunstyrelsens ärenden, samordna och föra protokoll på möten för pensionärsrådet och tillgänglighetsrådet samt att du kommer att arbeta med arkivfrågor.
Högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område: Exempelvis samhällsvetenskap, juridik, arkivvetenskap eller liknande, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom offentlig förvaltning.
Du har erfarenhet av att leda eller delta i utvecklingsarbete och har tidigare varit involverad i att förbättra och effektivisera arbetsprocesser samt har förmåga att driva förändringsarbete. Du har god kännedom och kunskap om lagar och förordningar som styr kommuners och offentlig sektors verksamheter, t.ex. kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen.
Erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av digital ärendehantering är meriterande.
Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig tydligt både i tal och skrift och har lätt för att samarbeta med olika funktioner och intressenter, både internt och externt. Vidare så har du en förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du trivs med att planera och organisera ditt eget arbete, samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade prioriteringar.
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem.
Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | BODENS KOMMUN |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002767 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Administrativ utvecklare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
BODENS KOMMUN söker en person till denna tjänst som administrativ utvecklare med placerings i Boden. Om det låter intressant att arbeta som administrativ utvecklare hos BODENS KOMMUN skickar du in din ansökan senast 2025-01-10.
Källa: Arbetsförmedlingen
BODENS KOMMUN söker en person till tjänsten som säkerhetsrådgivare i Boden.
2024-12-04
Mer infoAIR Employment Services Sweden Filial söker en person till tjänsten som administratör i Boden.
2024-12-12
Mer infoFörsvarsmakten söker en person till tjänsten som officer i Boden.
2024-12-19
Mer info